3/3

Tydligen saknar ni mina matlagningskunskaper där ute i världen, och givetvis ska jag fylla ert behov. Idag ska jag ge mig på något högst komplicerat, något som kräver både precision, kunskap och tid. Jag har valt att kalla maträtten Röran (givetvis på småländksa). Det första man alltid måste göra, är att kolla utbudet på matmarkanden. Man måste lita på magkänslan och hitta de rätta råvarorna.

Här ser vi ett riktigt praktexemplar av råvaror, rakt från den italienska solbyggden. Pesto, fetaost, soltorkade tomater och kyckling.



Får att få in den italienska stämningen i köket, gå ut på balkongen ett tag. Kontrollera om himlen fortfarande är blå, och om våren fortfarande är kvar. Och sen, återgå!



Och nu kommer vi till det svåraste. Att röra ihop allt till en homogen röra. Inkludera även pasta i detta.



Förutom att ha lagat denna kunliga måltid har jag även tagit tag i mitt cykelproblem, jag har klippt mig och jag har tvättat. Det finns inget som får igång en mer än en hemtenta. Givetvis har jag inte skrivit ett ord på den idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0