23/2

Att bo i ett kollektiv är en mycket intressant företeelse. För cirka tio minuter sedan gjorde jag en tvåminuters tur till köket. Under den här tiden upplevde jag mer än vad man upplever under en spexad utekväll. Inuti ett rum spelades fiol, i rummet jämte spelades det techno, tillsammans skapade det en tramsig fioltechno i korridoren. I ett rum bråkade ett par, i ett annat skrattade ett annat. I köket stod det sju kineser och hackade metodiskt grönskaker och något som likande kött, vid tven låg en människa jag inte kände igen och sov. Det satt även en lth-student vid köksbordet med sin dator och miniräknare. På vägen tillbaka till mitt rum möttes jag av något förfriskade fransmän, och en något mindre munter spanjor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0