18/2

Ibland händer det något som kastar om hela ens världsbild. Något som man aldrig trodde att man skulle få vara med om, något som man inte trodde fanns på denna jord. Idag var jag ute och promenerade i Lund, jag gick förbi en  liten affär. Jag vet inte riktig vilket land folket som har den kommer ifrån, men utländsk är den. Jag passade på att titta in och handla på mig lite. Jag packade på mig två stora lådar med vindruvor, gröna och vita. Jag tog ungefär tio plommon, och även fem stycken vitlökar. Vet ni vad notan gick på? 23 kronor. tjugotre kronor. Det här skapade så många frågor. Alltså, kan det faktistk vara såhär billigt? Hur går dom runt? Varför är dom inte hyllade världen/lund över? Jag är stum och lycklig.

Det var ju ett tag sen jag skrev här, och det har hänt omänskligt mycket sen sist. Jag har spenderat mina dagar med plugg. Alla mina tisdagseftermiddagar på Afternoon Teasdagar med fina vänner. Jag har jobbat på Västgötas nation. Jag har vart på en födelsedags brunch. Jag har träffat mycket trevliga novischer, som jag säkerligen kommer spendera mycket min tid i Lund med. Sydskånska hade novischpub och novischsittning som var galet lyckade. Jag spenderade en kväll med fröken Sjöqvist och gick på bio. Jag har hängt med göttit folk mest hela tiden.

Några vettiga bilder kommer säkert senare, så roligare än så här blir det inte nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0