seize the day

Nästa fredag är det dags för min första tenta, och det känns lite jobbigt. För det är mycket. Det är svårt. Det är delvis flummigt, litteratur har en förmåga att vara det. Får det uppkastat i mitt aniskte dagligen att jag går inte på gymnasiet längre, att det krävs så in i norden mer av mig. Idag har jag för övrigt vart duktig. Jag har äntligen fixat VISAkort, storhandlat på Willys trots att ICA ligger ett stenkast från där jag bor och Willys kräver tio minuter på cykeln (ett enormt avstånd i Lund).



Vet ni vad som är jobbigt? När man är hemma och inser att man inte har just det DÄR som man verkligen vill äta ikväll. Och man måste ta sig till närmasta ICA. Och precis när man tänker den tanken börjar det spöregna utomhus (vore iofs konstigt om det vore inomhus). Vet ni vad som är skönt? När man tar hissen ner, öppnar ytterdörren och konstaterar att ICA är några meter rakt framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0