30/10

om en timma ska jag ta bussen ner till lunds central och ta med mig tina hem. En timma alltså. En timma. En timma har aldrig känt längre. Jag har redan lagat den mat som kan förberedas. Ikväll serveras hemmagjord potatissallad och pestolax, tillsammans med vitlöksbröd. Och tre apor till det!

Och, då kör vi. Det första man skall göra är att haka allt som ska ner i salladen. Både jag och tina har en förkärlek till rödlök, så mycket av den varan! Sen blev det körsbärstomater, oliver, soltorkade tomater, fetaost, ruccola, pesto, creme freishe, öööh, potatis.



Så här ser det ut när man kokar potäter.



Mmmmhhhh. gott.




Potatis plus god röra = ?



Titta! Jag avskyr det. Färdigresultatet ser aldrig så gott ut. Men tänk er detta upplagt på ett gött sätt, lite ruccola över, en fin laxbit jämte. Precis, då är ni med mig.



Nu är det bara 54 minuter kvar.

Kommentarer
Postat av: Tina

och det var så gotti!

2009-11-01 @ 22:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0