23/10

Jaha, kul, skoj, verkligen. Det är fredag, klockan är lite över tio, maten är uppäten, godiset slut, drickan uppdrucken, filmen slut, de 72 minuterna man får på megavideo.com är slutkollade och hela lund kokar av aktivitet utanför mitt fönster. I morgon ska jag göra högskoleprovet, därför sitter jag här i min lilla låda och slickar upp det sista sockret på chokladpappret istället för att göra något KUL. Det känns som om majoriteten av lunds studenter pluggar på LTH, LTH har haft tentavecka, detta var sista dagen på tentaveckan, därmed är alla prov gjorde, därför är alla ute just i kväll. Hela Sparta (byggnaden jag bor i) vibrerar och gungar av all musik och rörelse. Och jag upprepar, här sitter jag, och känner mig ledsen över att Morden i Midsomer är slut. Jag får väl börja med korsordet, lägga en filt över mina fötter och dricka en kopp te och tänka tillbaka på mina ungdomens år när jag också var ute på fredagskvällar.

Vet ni vad som gör mig glad just nu? Jo först och främst, i morgonkväll blir det en kväll med Johanna. Om exakt en vecka sitter Tinafina här jämte mig, möjligtvis med en BiB mellan oss. Jag har väl berättat för er alla att Tina är den finaste vän man kan tänka sig? Ja, jag tänkte väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0