11/11

Idag gör jag paj. Pajskalet står och myser i kylskåpet och bara väntar på att bli fylld med skinka, ost, broccoli, oliver och soltorkade tomater, kanske fetaost? och självklart vanlig ost. När jag stod i köket för en tjuga sedan och knådade för glatta livet kom mina två nya boendekamrater och hälsade. En mycket trevlig svensk och en mycket trevlig tysk. Dom ska bo här i tre månader, då två i korridoren är i Hongkong eller vad det nu var och härjar. Trevligt med lite nytt blod i hemmet.

Jag har börjat med en ny kurs! jag gillar det! väldigt mycket! så mycket så att det spritter i kroppen! Eller nja, det var en överdrift. Men fonetiken är så mycket intressantare än grammatiken. visst, det är lurigt med fonetik med. Men det är så mycket lättare när man inte sitter och aktivt hatar ämnet man försöker lära sig. Och istället för att ha en färglös isländare har vi numera en färgglad smålänning, mycket bra.

Nu undrar ni säkert hur min vecka ser ut, och klart ni ska få veta det! På fredag kommer sköna cecilia, gosiga becka, underbara molin och mysiga hanna till luuuuund! Det blir fantastiskt, såklart.


Diverse bilder som jag nu lägger upp har jag tagit från höger och vänster, förlåt.




Kommentarer
Postat av: johanna

haha det är verkligen full fokus när jag sitter och skriver drinklistan, märkte inte ens att du stod bakom mig och tog kort.

2009-11-11 @ 16:41:47
URL: http://johannamartina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0