3 december

Jag har nog min mest pluggintensiva tid någonsin nu, så intensiv så jag måste befinna mig på universitetet två och en halvtimma innan min föreläsning börjar vid nio. Så intensivt så jag är den första på hela SOL på morgonen. På torsdag om en vecka är allt över, för den här gången.



Och vet ni vad man behöver när man pluggar som ett odjur? Jo, mat.
För denna otroliga maträtt behöver man inte anstränga sig många knop, inte heller besitta det fullaste kylskåpet. Inkassera i 500 gram broccoli, färsk givetvis, och koka den halvmjuk i några minuter. Släng sedan ner det i en relativt stor form.



Häll sedan ner två ägg, 2 dl riven ost, 1 dl-isch grädde, salt och peppar. Veva runt.



Kom sedan på, att oj vad gott det hade vart med lite soltorkad tomat i gratängen! Kasta ner det med, och häll sedan ner allt du du samlat på dig över broccolin. Och skjussss in i ugnen! 225 grader i femton minuter ungefär.



Och varför inte piffa till maträtten med en liten laxbit och lite sallad?



Imorgon kommer Linda från dalsjöforce och hälsar på, även hennes vän som jag faktsikt inte vet vad hon heter. Lovar att meddela snart vad hon heter och hennes ursprung. Hur gött är det inte att jag har lyckats få ner Tina, Becka, Zizzi, Molin, Hanna och Linda hit på endast tre månader?

Kommentarer
Postat av: tina

älskar dina recept! ge oss mer!

2009-12-04 @ 13:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0