17/12

Idag har det storstädast, stortvättats och storpackats. Och jag har även hunnit med en trevlig föreläsning, där allas fokus låg mer på en alladinask än barns språkutveckling. Och nu bara så där, vill jag spräcka myten om att man inte alls har en "personlig relation" men sina lärare på universitetsnivå, bullshit.
Men i alla fall, i natt kommer jag till Borran och Dorran. Jag kommer inte tillbaka till Lunderiet på tre veckor. Det känns väldigt, väldigt konstigt. Jag kommer faktiskt sakna mitt lilla boende, mina kära vänner och hela lundastämningen. I dag känns tre veckor väldigt länge, men det känns också väldigt välbehövligt, att pausa lite i  studentlivet. Det ska bli så skönt att fira julen med min familj och vänner och må bra ett tag på hemmaplan.
Och herregud vilken vårtermin det kommer bli sen när vi alla kommer tillbaka! Nya novisher, ny post som förman, lundakarnevalen, siste-april, vår vår vår.

Om en vecka är den julafton, om två veckor är det nyår, och om tre veckor är jag tillbaka där jag hör hemma.



Och föresten! Jag fyllde år i förrgår, och jag vill bara dra ett tack till alla fina människor där ute som gav mig en fin dag. Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0