12/13 - igen

Att cykla hem halv tolv på natten på luciadagen kändes så fint. Det kändes fint för att Lund var vitt av snö, julljus var tända överallt, och jag hade spenderat eftermiddagen och kvällen i perfektion. Klockan fem befann jag och min vapendragare Matias oss vid AF-borgen, för att njuta av ett luciatåg. Ett luciatåg som visade sig vara stort och duktigt, och jag njöt. Efter en timmes musik var vi inte redo för att bege oss hem till söndagens ångest och ensamhet. Så vi köpte istället julmust, juleskum och lussekatter och vandrade hem till allas våran Gustaf. Det blev många timmars livsnjuteri i form av julmusik och fina samtal, och självklart mindre fina samtal.

Jag är nöjd eftersom jag fick min årliga dos av lucia, och min dagliga dos vänskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0