10/12

Nobeldagen till ära hade vi idag sluttalet i retoriken. Våra kära föreläsare tände ljus, pyntade med glitter och ställde fram champagneglasen fyllda till bredden, men julmust. Trots ångest och misstron på oss själva gjorde alla ett riktigt bra jobb. Så där bra, så att jag blir stolt över att vara en del i klassen.

Fick ett mejl av Ziggy i klassen:
Jag måste säga att jag efter lektionen idag kände mig väldigt lycklig och priviligerad av att få gå i samma klass som er; det var fantastiska tal som väckte otaliga känslor och tankar, och alla var fullständigt briljanta! Mina tidigare erfarenheter av redovisnings- och talsituationer från gymnasiet är mest långtråkigt väntande, eftersom folk inte hade någonting att säga eller hade retorisk skicklighet, men här är istället situationen den omvända - varje enskild individ framför högst genomtänkta tankar på ett bra och tilltalande sätt!

Idag har jag firat att kursen är över med att storstäda och tvätta. Men jag är glad i alla fall. För i kväll ska the gang dra till The essential, en musikpub med musikquiz. Sen i morgon är det julfest på Sydskånska. Vi ska alla dra oss på finklänningen respektive kostymen och äätaaaaa juuulmaaaaat. Sen på lördag är det Smutsige Frank, där vi ska dansa och skaka rumpa och vara glada. Och på söndag visar dom Nightmare Before Christmas på filmcafét på SSK. hur bra helg är inte det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0